Testosteron – naturalny odpowiednik sterydów

testosteron, budowanie masyJak zbudować masę mięśniową to pytanie każdego początkującego kulturysty, ale nie tylko. Ci którzy już osiągnęli pewne sukcesy w budowaniu masy wiedzą że bardzo dobrym wspomaganiem treningu na masę czy też treningu siłowego są suplementy zwiększające ilość testosteronu we krwi.

Testosteron to naturalny odpowiednik sterydów anabolicznych, daje on szybki i zauważalny efekt i dlatego jego odpowiedni poziom jest zasadniczym czynnikiem wspomagającym trening kulturystyczny. Jeśli chcesz szybko zbudować mięśnie musisz rozważyć suplementację wpływającą na zwiększenie poziomu testosteronu.

Rola testosteronu

Testosteron i estrogen to hormony odpowiedzialne za kształtowanie się cech płciowych i tak naprawdę oba hormony występują zarówno u mężczyzn jak i u kobiet, tylko w innej proporcji. U mężczyzn znacznie przeważa testosteron który jest odpowiedzialny za męskie cechy a u kobiet przeważa estrogen odpowiadający za kobiece cechy organizmu.

Testosteron wpływa na:

  • poprawę nastroju, poziomu energii i ogólnego stanu zdrowia
  • zatrzymanie w organizmie pierwiastków, takich jak: sód, potas i fosfor
  • poprawienie przyswajania wapnia, chroni przed osteoporozą
  • zwiększenie produkcji czerwonych krwinek w szpiku, chroni prze anemią
  • zwiększenie libido i poprawienie jakość snu Jeśli chcesz pozbyć się chrapania przeczytaj

Testosteron jest znany i chętnie stosowany w kulturystyce a w szczególności w  treningu na masę ponieważ:

  • przyspiesza regenerację organizmu i spalanie tłuszczu
  • stymuluje podobnie jak anaboliki, budowę masy mięśniowej
  • wzmacnia kości
  • wzmacnia wytrzymałość siłową

Najwyższy poziom testosteronu osiąga się w wieku około 20 lat a po 30. roku życia poziom testosteronu zaczyna spadać o około 1% rocznie

Jak podnieść poziom testosteronu

Poziom testosteronu możemy podnieść poprzez odpowiednią dietę, zalecane są:

  • mięso: drób, ryby, wołowina i właśnie szczególnie polecane jest chude czerwone mięso które sprzyja produkcji testosteronu ponieważ zawiera cynk.
  • zdrowe tłuszcze jednonasycone które znajdziesz w oliwie z oliwek, orzechach i awokado
  • produkty zawierające dobry cholesterol HDL czyli jajka i czerwone mięso
  • warzywa i owoce takie jak kalafior, brokuły, kapusta zawierają one związek indol-3-karbinol o działaniu antynowotworowym, powstrzymującym obniżanie poziomu testosteronu przez proces przekształcania go w estrogen.
  • unikanie alkoholu który jest rodzajem katalizatora przemiany testosteronu w estrogen

Skutecznym sposobem podniesienia poziomu testosteronu jest zastosowanie suplementów, jeśli masz niewystarczający poziom testosteronu lub chcesz szybko zobaczyć efekty treningu na masę zastosuj suplement diety.
Przeczytaj rekomendacje i poznaj ceny na stronie dystrybutora

Kolejnym sposobem wspomagania produkcji testosteronu jest odpowiedni dobór ćwiczeń fizycznych, są to np. przysiady ze sztangą, wyciskanie tylko przedramionami leżąc tzw. francuskie, wiosłowanie na wyciągu podchwytem, wyciskanie na ławeczce, ściąganie ciężaru do klatki. Trening powinien być krótki i intensywny z wykorzystaniem dużych grup mięśni. Korzystne jest ćwiczenie z mniejszą ilością powtórzeń a z większym obciążeniem i przy wolniejszych ruchach. Zapytaj swojego trenera na siłowni na pewno doradzi Ci jak te ćwiczenia wykonywać i dobierze odpowiedni cykl ćwiczeń i liczbę powtórzeń. Pamiętaj o odpoczynku po wysiłku fizycznym, przetrenowanie, brak relaksu są czynnikami powodującymi znaczny spadek testosteronu który jest niekorzystny podczas treningu na masę.

Biernym sposobem podnoszenia poziomu testosteronu jest sen – ilość snu wpływa na poziom androgenów czyli hormonów o budowie sterydowej które powodują występowanie męskich cech w organizmie takich jak: umięśnienie, męska sylwetka ciała, owłosienie, obniżenie skali głosu – takim hormonem jest m.in. testosteron. Śpij 7-8 godzin na dobę lub więcej jeśli lubisz.

O czym pamiętać suplementując testosteron

Pamiętaj że podwyższony ponad normy dla danego wieku, poziom testosteronu może spowodować skutki uboczne takie jak:

  • trądzik i przetłuszczenie skóry
  • bujne owłosienie ciała
  • obniżenie liczby plemników
  • agresywne zachowanie
  • zwiększone ciśnienie krwi
  • zatrzymanie cieczy w organizmie
  • wzmożony popęd płciowy
  • osłabienie układu odpornościowego, dlatego mężczyźni trudniej radzą sobie z infekcjami – tak stwierdzili uczeni z Mayo Clinic w USA.

dlatego tak ważnym jest by stosować suplement diety aktywujący produkcję testosteronu tylko w zalecanych dawkach. Czytaj więcej, kliknij tutaj.

Za niski poziom testosteronu może u Ciebie powodować:

  • utratę masy mięśniowej
  • obniżone libido i problemy z erekcją
  • obniżoną wydolność fizyczną
  • zmęczenie i apatię, spadek nastroju
  • nadwagę i otyłość
  • nabieranie kobiecych kształtów
  • zmianę barwy głosu na bardziej kobiecy
  • zaburzenia płodności
  • osteoporozę – spadek gęstości kości
  • pomniejszenie jąder
  • przerzedzenie owłosienia ciała
  • bezsenność i brak energii do życia

Poziom testosteronu można zbadać w próbce krwi – koszt badania krwi to około 30zł. Norma dla mężczyzny to 8 – 12 nmol/l lub 2,3 – 3,4 ng/ml albo 230 – 345 ng/dl. Norma ta zależy od przyjętej metody badania i każde laboratorium umieszcza na wyniku normę zgodną z przyjęta metodologią.

Jeśli twoja pasja jest kulturystyka a siłownia jest sposobem na budowę masy mięśniowej, chcesz osiągnąć szybko znaczące postępy i wspomóc plan treningowy na masę zastosuj suplement diety podnoszący poziom testosteronu. Pamiętaj! Przestrzegaj zalecanego przez producenta dawkowania.
efekty

"

Przeczytaj o zastosowaniu hormonu zrostu w kulturystyce

Comments are closed.